• Czcionka: - +
  • Kontrast:
  • Strona Główna
  • O nas
  • Rada Domu
  • Galeria
  • Kadra
  • Transport
  • Kontakt
  • BIP
  • RODO
  • Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Środowiskowy Dom Samopomocy w Świeciu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej Środowiskowego Domu Samopomocy w Świeciu..

Data publikacji strony internetowej: 2019-12-24

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2019-12-24

Data ostatniego przeglądu: 2022-03-29

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • Na stronie opublikowano dokumenty, które:
    • pochodzą z różnych źródeł;
    • zostały opublikowane zgodnie z zasadami, które obowiązywały w innej instytucji;
    • nie można zmienić ich struktury;
    • zostały opublikowane, zanim ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie.
  • Nie wszystkie zdjęcia i grafiki mają prawidłowe opisy alternatywne, a tabele odpowiednio oznaczone nagłówki i tytuły. Szkolimy redaktorów naszego serwisu, ponieważ zależy nam na tym, aby umieli oni dodawać treści, które są zgodne ze standardami dostępności.
  • Ze względu na ograniczenia systemowe serwisu nie wszystkie elementy treści zostały oznaczone znacznikiem lang.
  • Nie wszystkie filmy, które zamieszczamy w naszym serwisie, mają napisy rozszerzone i audiodeskrypcję.
  • Na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Oświadczenie sporządzono: 2020-09-22.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

 

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Aleksandra Ostrowska ,adres poczty elektronicznej dom@sdsswiecie.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 798 807 904 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Kontakt możliwy jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 – 15:00.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

 

Korytarze w budynku wyposażone są w poręcze, oraz dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, również szerokość drzwi jak i bezprogowe wejścia do wszystkich pomieszczeń Domu dostosowanie są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Budynek wyposażony jest w toaletę dostosowaną do osób niepełnosprawnych. Na terenie Domu nie ma ograniczeń dotyczących wstępu osób z psem asystującym. Na parkingu przy Domu są dwa miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych.

Środowiskowy Dom Samopomocy w Świeciu nie zatrudnia osoby posługującej się językiem migowym. Na dzień składania deklaracji nie ma możliwości skorzystania z usług tłumacza języka migowego. Jednocześnie informujemy, że jeżeli zajdzie taka potrzeba dołożymy wszelkich starań, aby znaleźć rozwiązanie w tym temacie.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla.

Dostosowując się do potrzeb osób z wadami wzroku zastosowano znaki bezpieczeństwa w postaci pasów ostrzegawczych na schodach prowadzących do pomieszczeń Domu.

Informacje dodatkowe

Środowiskowy Dom Samopomocy w Świeciu nie posiada aplikacji mobilnych.

 

Kontakt

Środowiskowy Dom Samopomocy znajduje się w budynku byłej Szkoły Specjalnej na terenie Wojewódzkiego Szpitala dla Nerwowo i Psychicznie Chorych.Pomieszczenia dostosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych.

ul. SĄDOWA 18
86-100 ŚWIECIE
tel. 798-807-904
dom@sdsswiecie.pl
ePUAP: /SDSSwiecie/SkrytkaESP

Inspektor ochrony danych osobowych
Małgorzata Kollas
kom: + 48 533-229-001
malgorzata.kollas@cbi24.pl

Ośrodek jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00

© 2019 Środowiskowy Dom Samopomocy w Świeciu | Wykonanie INFO-STUDIO